Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 18. máj 2024Meniny má Viola
< sekcia Slovensko

V novom školskom roku pribudnú do programu FinQ ďalšie školy

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Radovan Stoklasa

Spoločným cieľom kurikulárnej reformy a programu FinQ je, aby deti v slovenských školách nadobudli kompetencie pre 21. storočie a priblížili sa vzdelanostnou úrovňou krajinám v EÚ.

Bratislava 30. júna (TASR) - Od nového školského roka 2023/2024 pribudnú do programu FinQ, ktorý sa zameriava na finančné vzdelávanie, ďalšie školy. Ich počet má presiahnuť 200. TASR o tom informovali z neziskovej organizácie FinQ.

Školstvo čakajú na jeseň systémové zmeny v podobe kurikulárnej reformy. Učiť po novom sa začne v 40 základných školách. Spoločným cieľom kurikulárnej reformy a programu FinQ je, aby deti v slovenských školách nadobudli kompetencie pre 21. storočie a priblížili sa vzdelanostnou úrovňou krajinám v EÚ.

Program FinQ je vytvorený pre celú školu a prechádza prierezovo cez všetky predmety. Novou metodikou môže na týchto školách pracovať už viac ako 1700 vyškolených pedagógov. Cieľom je, aby sa po troch rokoch fungovania programu na škole stretával s FinQ každý žiak. Predpoklad počtu žiakov zapojených do programu na týchto školách je v súčasnosti viac ako 49.500.

Overovanie potvrdilo, že vo všetkých pilotných triedach programu FinQ nastal progres najmä v oblasti jazyk a komunikácia. "Učitelia začali učiť inak a žiaci sa prirodzene odklonili od bifľovania, zamerali sa na čítanie s porozumením, vyhľadávanie a overovanie informácií. Akčným prístupom a tvorivými metódami začali učitelia u žiakov rozvíjať schopnosť zaujať ich postoj, vyjadriť ich názor a vedieť ho zdôvodniť," povedala programová manažérka FinQ Jana Kovaľová.

Program je považovaný u pedagógov, ktorí s ním pracujú, za istú alternatívu k reforme školstva. Označujú ju "za reformu zdola". "Program FinQ ukazuje, ako prejsť na zmysluplné budovanie osobnosti žiaka. Dáva šancu vyjadriť svoj názor na základe získaných informácií, vedomostí, skúseností. Je to cesta, ktorá sa mala naštartovať pred dvadsiatimi rokmi. Potenciál tohto programu možno dnes ani nevieme doceniť," dodal riaditeľ Gymnázia na ul. Ladislava Sáru v Bratislave Pavel Sadloň.